19-04-2014 13:48

Leersum

Dertien April de dag voor de bevestiging voor de CEI Ermelo.

Als dit goed gaan kan ik met gerust hart de CEI in gaan.

Doel van deze dag: genieten en als eerste van onderen te komen staan.

Doel is behaald tot in de laatste punten.

We zijn laatste geworden 5de die goed is binnen gekomen.

Annemarie zal jullie het verhaal vertellen van deze dagen.

 

Twaalf April, oppad naar het wedstrijdterrein.

Prins wassen auto's verder inpakken trailer pakken en op naar het terrein.

Alles ging redelijk gesmeerd.

hmm eerst paard maar ergens neer zetten.

Mooi padock gebouwd daar naarst de tenten neer gezet met de trailer als opslag plaats voor prins zijn spullen.

Vate gate ingericht tot zo ver het kon.

Het was zo beetje tijd voor de prijs uitrijking van deze dag.

We moesten toch nog eten dus waarom niet even gelijk even een kijkje nemen.

Na de prijs uitrijking heerlijk zitten eten.

Annemarie weer snel terug naar Prins voor dat die al zijn hooi, avond eten overal heeft liggen waar het niet hoord.

Prins staan vlechten, alvast voor morgen vond ik dat het bedje wel uitnodigd lig.

 

Wekker gezet om half 6, alleen voor dat we er uit waren was het al weer 6 uur.

7 uur zal het sicertariaat open zijn en de voorkeuring open gaan.

Eerst maar even vate gate verder inrichten al het voer, alle dekens extra dekjes die kant uit gebracht.

Eten, thee drinken(erg belangrijk), hesje ophalen en de voorbespreking bekijken.

Prins eens laten keuren, gelukkig mochten we starten.

Terug naar de trailer Prins opzadelen en op naar de start.

Voor het eerst van mijn endurance seizoenen was ik als eerste bij de start( wat een wonder).

Al snel kwamen de andere deelnemers er aan.

Prins ingestapt en de laatste minuten wachten tot dat we mogen vertrekken.

Om mijn doel te berijken dacht ik ga lekker als aller laatste weg zie wel als er iemand bij me aanhaakt waar we misschien een stuk samen kunnen rijden.

Snel kwam Mandy met haar hengst achteraan te rijden.

Eerste ronden van 37 KM heerlijk gereden.

voor het eerst begon Prins al te drinken in de eerste los wooh!

wat een goed paard is het toch.

Zelf op de vate gate was er een emmer waar die uit begon te drinken die emmer ook weer bijna leeg gedronken.

Onder tussen was mandy aan het keuren ik ws nog bezig met het tellen van Prins zijn hartslag.

Pressies 60, toch maar even wacht.

Uiteindelijk na een half min te hebben gewacht was die wat gezakt.

Aanbieden maar, keuring goed door gekomen op naar de 2de lus van 25 km.

een mooie pauze van 45 min.

Wat was ik blij dat ik snel naar de wc kon, moest toch nodig.

Maar wat een rij, ik heb maar gevraagd aan de mensen daar als ik voor kon wat ik moest zometeen al weer veder met mijn volgende lus,

Gelukkig lieten ze me voor gaan( wat een aardige mensen)

Mandy moch iets eerder vertrekken dan Prins en ik, ze was zo lief dat ze wil rustig weg ging stappen en op ons zal wachten.

Ik met een rustig hand galopje weg bij de vate gate om zo snel mogelijk bij te trekken waar de moeilijkst opstakel kwam.

Klasse 1 door passere.

Gelukt snel door draven naar mandy en verder oppad in deze lus.

prins zijn diesel moter was actief geworden en kachelde lekker verder.

Voor dat ik het door had zach ik het bordje al weer van 2 km voor de vate gate.

even geod luisteren naar pirns en kwam er al snel achter dat die nog steeds super was, alleen beetje dorstig.

Daar gaan we dus wat aandacht aan brengen.

Bij de vate gate was ik op zoek naar me ouders, die waren erg mooi aan het praten met een stel bekenden.

Nou ja laat maar daar heb ik geen tijd voor eerst Prins.

Me pa dat ik er al was, holle die twee .

Na weer een mooie emmer uit de zelfde emmer te hebbe ngedronken was prins al weer bij de 60 toch maar weer even wachten dan op naar de keuring.

de keuring ging weer flekkenloos.

de laatste lus!

maar oh wat was ik misselijk, heb ik iets verkeerds gegeten?

Ik weet het niet.

Maar de banaan smaakte erg goed, eet ik bijna nooit meer.

ook onze eerste hoefsmid actie was er gekomen even een nagel iets aan timmeren.

de laatste lus wat ging die toch langzaam vond ik, het duurde en duurde maar.

Wat kreeg ik zin in een room ijsje en een glas cristel clear.

We zaten beetje te kijken waar is iedereen toch, we wisten dat de kop lopers uit onze klasse een vate gate voor lagen.

Zijn we dan echt de laatste?

zal wel eens ged kunnen.

Gelukkig bij de laaste 3 km haalde we er nog 4 kasse1 ruiter in .

met een mooie galop finish en een goed gekeurd paard kijken wij terug van een super mooie dag.

wij zijn eerste van onderen geworden en we zijn er ook achter gekomen waar de misselijkheid vandaan komen. die oh zo lekker bananen.

me kaart opgehaald en lekker naar huis waar we nog een fit paard terug hebben gebracht.

 

 

 

—————

Terug


Contact

Annemarie Aerts

Berkelsingel 76, 7201 BM Zutphen


0575-522902