10-03-2014 17:09

Ysselstein

Wat een trainingswedstrijd was dit.

Van start gegaan op de 61KM waar in totaal 6 Combinatie's van start gingen.

We starten met Sanne.

waar we rustig aan het eerste rondje ingingen.

Aan prins was duidelijk te merken dat die er zin in had.

Wilde alleen maar harder en harder.

Van te voren hadden we een schema bedacht:

1ste  rondje rond de 11 a 12 km per uur.

 5de plaats

2de rondje rand de 12 a 13 km per uur.

Goede 4 a 5 daar ergens binnen gekomen.

 

In het eerste rondje hebben we rond de 12,5 gereden.

Na een rust op de vate gate had Sanne besloten om te stoppen. We gingen dus alleen verder op stap.

Net na het vertrek van de vate gate kwam al snel een andere ruiter die de zelfde afstand reed.

Die haalde we al snel in. Net bij het eerste grompunt kwamen we al weer een mede ruiter tegen van uit onze klasse.

De reed mij nog even achterna.

Prins liep als een zonnetje het tweede rondje.

Ik dacht dat de gene voor me ongeveer 30 a 40 min voorsprong moesten hebben.

Heel misschien kwam ik ze bij de kruising van groompunt 4 nog een keertje tegen.

Helemaal niks!

Lig ik dan zo veracht hun? ach zal wel ik voor me training.

Zo de hele wedstrijd in gezeten.

Na groompunt 6 heb ik ook de laatste ruiter achtergelaten.

Heerlijk gereden het laatste stukje.

Eenmaal aangekomen bij de finisch, snel prins zijn hartslag naar beneden gebracht en aangeboden.

Helemaal goed.

alleen nog de nakeuring, eindelijk tijd om eens goed rond te kijken.

Was toch de hele vate gate leeg zo beetje.

Ben ik dan zo laat?

voor dat ik echt een conclusie contrekken moesten we richting de nakeuring.

Alle dierenartsen waren aan het eten.

Fred hielp ons maar even bij de gehele keuring.

Ja Ja, Prins heeft weer 61 KM extra goedgekeurde kilometers op de teller.

Even helemaal blij dat we goed zijn gekeurd prins terug gezet in de padock.

Kregen we te horen dat de prijsuitrijking om 4 uur is, over 30 min zo ongeveer, daar wachten we maar op.

Hesje ingeleverd, waar we weer bekenden tegen kwamen daar even mee staan babbelen.

Ik liep naar binnen wachten op de me super grooms( me ouders) die kwamen echt mooi optijd binnen.

We stonden mooi achteraan waar we alles mooi konden zien.

In gedachte van we winnen toch niks.

Al snel kwam de lange klasse 2 aan het woord. Daar hoorde ik dat er 3 combinatie's goed gefinisch zijn.

Ah toch in de prijzen, een mooie 3de plaats.

Derde plaats ging naar iemand die ik had ingehaald in het begin( 2de plaats).

Maar ook de 2de plaats ging naar de ruiter die ik op groompunt 6 achter me had gelaten(1ste?).

We geloofde er niks van hoe kan dit?

Er zal wel een foutje zijn gemaakt, of het is echt zo.

De mensen voor ons en achter ons hadden de grootste lol om ons.

Dat we er niet in geloofde dat het zo kon zijn.

Maar toch, toch waren wij eerste geworden.

We stonden met een grote mond te kijken.

Duurde even tot ik reageerde om naar voren te komen.

Daar heb ik een mooi zet nieuwe chaps gewonnen van goedhart( komt weer goed uit).

Wat bleek dat iedereen die voor mij reden die ik neit meer kon inhalen waren gestopt of afgekeurd op de vate gate.

Waar ik niks van afwist.

Na de prijs uitrijking snel me kaart opgehaald waar ik een totaal gemiddelende van 13,15 heb gereden.

eigenlijk iets te hard dan dat de bedoeling was.

Eenmaal bij de trailers kwamen we in gesprek met een laura( winnen van een klasse1).

Haar groom en zij zelf stond al binnen voor de prijsuitrijking.

Die zijden tegen elkaar'daar komen de winnaars binnengelopen'.

Ze hadden ook nog een gelijk.

De personen voor me en achter me hadden inderdaad ook een prijs gewonnen.

Een mooie dag met een zeer verrasend einde er aan.

Prins is klaar voor Leersum de 85 KM, ik merk het aan hem.

 

—————

Terug


Contact

Annemarie Aerts

Berkelsingel 76, 7201 BM Zutphen


0575-522902